Pomen igre za otroke ja marsikateremu staršu neznan. Da ga boste bolje razumeli in svojim otrokm ponudili kvaliteten prostor za igro, vam priporočam izjemno prijetno in počno knjigo Prostor igre Beatriz Tomšič Čerkez in Domna Zupančiča, ki pišeta, da igra ni zmedeno
početje, ampak umišljeno delovanje, pogosto izvedeno kot urejena improvizacija
dogovorjene zgodbe. Pri otrocih je pomembna dejavnost za zabavo in
preizkušanje, je spontana in nastaja zaradi lastnega zadovoljstva. Otroci so se
že sami po sebi sposobni igrati, tudi če jih mi ne učimo iger in spodbujamo k
njim. Igra se pri otrocih kaže v različnih stopnjah, od proste igre prek
posnemovalnega igranja do konstruktivnega igranja. Avtorja v svoji knjigi celo
pišeta, da je igra tako pomembna kot vzgoja
Osebno menim, da sta oba pojma neločljivo povezana že zaradi posnemovalnega igranja in
s tem povzemanja konkretnih socioloških struktur iz okolja.
Za kvalitetno igro ali igro, ki otroke pritegne
in motivira, je potrebna aktivacija vseh čutil. Taka igra otrokom ponuja bolj
celostno doživljanje prostora, s tem da lahko različne materiale opazujejo,
vonjajo, se jih dotikajo, jih okušajo itd. Za kvalitetno doživljanje prostora
pri igri pa je izjemnega pomena gibanje. To nam pomaga razumeti sistem in
ureditev prostora, razmerja med posameznimi prostorskimi elementi ter druga
razmerja, hkrati pa omogoča dinamično in zdravo igro. Največ gibanja pa ponuja
zunanja igra, ki zaradi običajno večje razsežnosti prostora nudi večje možnosti
naključne in kreativne igre. (Tomšič Čerkez, Zupančič, 2011)
»Vsaka igra predstavlja
kreativno reševanje problemov, ki posledično ob reševanju reševalca osrečuje.
Nihče se ne igra, da bi postal nesrečen.« (Tomšič Čerkez,
Zupančič, 2011, str. 104)
Ni komentarjev:
Objavite komentar